Nu är det jul!...snart

Aah känner ni doften av glögg? Eller den ljuvlig aromen från pepparkakor som letar sig in i era näsborrar och kittlar er julnerv? Ni kanske hör tonerna av den skönaste julmusik vars mjuka toner lägger sig tillrätta i era öron. Det är ju trots allt bara en månad kvar till julafton!
 
Här i Dublin har de tänt igång julbelysningen på gatorna och det är så fint att jag bara vill grabba tag i närmsta person,  ge dem en ordentig kyss o skrika "DET AR JUL TAMEJFAN!" for att sedan skutta ner för gatan under glada skrik.
På ett köpcenter här har de satt upp ett helt tomteland. Komplett med plast is, fejksnö och tomtenissar. Och min gissning är att dessa tomtar har det fruktnsvärt tråkigt under tiden de ligger undangömda i någon källare. Varför tror jag detta kanske ni frågar er? Jo jag tror detta för att dessa totenissar är, utan några som helst tvivel, höga som hus. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0