Tyska samtal

Denna kvallen har jag fatt sjukt manga samtal pa andra sprak en svenska. Storsta delen har varit engelska, men aven en hel del tyskar, en fransk och en rysk. Och sjalvklart norskar och danskar, men det ar det ju alltid. Det som forvanar mig varje gang ar hur ovilliga dessa ar att prata engelska, hade precis ett samtal med en tysk som pratade tyska med mig medan jag svarade pa engelska. Tror inte han forstod mycket av vad jag sa men jag forstod bannemej allting han sa! Kanske borde damma av min tyska och borja ta tyska samtal ocksa. Hehehe. Nej. Det racker att jag glanser med mina sifferkunskaper da och da tror jag.
Det som ar lite smajobbigt nar de borjar ringa fran andra lander ar ju att man oftast inte har nagon aning om hur staderna stavas som de vill boka i. Visst har man hort manga tyska stader tex, men man har ju aldrig hort dem uttalas pa tyska. Man far helt enkelt svalja stoltheten och be dem bokstavera namnet.
Aja. Nu ar det strax hemgang - SOOVA! Imorgon blir det ett sent pass igen, hoppas pa lite mer svenskar den gangen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0