De stora livsfrågorna

Människor har alltid ställt frågor. Det är våran nyfikenhet som gör att vi utvecklas. Vissa frågor har alltid ställts, som vad händer efter döden? Vad är meningen med min existens? Finns det något slut på universum?
 
Sedan finns den här frågan. Vad är detta för staty?
 
 
Vi passerar denna staty på vägen till affären. Det finns en historia bakom den här och jag vill veta den. Det står ingen skylt om namn på varken skapare eller inspiration. Det är helt enkelt en naken kvinnostaty som helt enkelt står där... mitt i bostadsområdet. Är det en hyllning till Irlands första kvinnliga blottare? Är det en staty som bara någon ställt upp och som sedan alla låtsats om att den inte finns för att de inte vågar erkänna att de tittat på den? Jag har ingen aning... jag vet inte ens om det är en armarna utsträckta i "Aaaa livet är härligt"pose, eller om det är "Vart faaaaaan e mina kläder?" pose.
Detta gör mig galen... Måste ställa mig så här nästa gång jag duschat. Det kanske ger mig några svar
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tycker det ser ut som "var fan är mina kläder och vad hände igår?"staty.Och lite "jag är nog fortfarande lite full".


Svar: Hahaha, jaa! Klart det är så! :D
Monika/Lovisa Johansson

2012-10-20 @ 19:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0