Den har sondagen gillar inte oss och vi gillar inte den!

Pisa: For mig borjar det med att vackarklockan inte ringer. Varfor ringer den inte tanker jag? Jag har ju kollat flera ganger sa att jag har stallt den pa ratt tid. Jag kollade till och med upp om klockan skulle andra tid automatiskt! Allt for att jag skulle komma upp i tid. Men den ringde inte. For jag hade tydligen valt att mitt alarm inte skulle ringa pa helger. Detta eftersom vi flera ganger vaknat halv sju pa lordagsmorgonen for att jag glomt stanga av alarmet.
Tydligen kan jag inte vinna hur jag an gor.
 
Sedan efter att ha ockuperat badrummet och av misstag lurat Monika till o tro att jag hade nagot slags mentalt sammanbrott darinne, sa slanger jag mig ut i den Dublinska stormen. Fast forst fick jag springa tillbaka upp o hamta paraplyet. Men sen var jag pa vag!
 
Halvvags kom jag dock pa att jag glomt mitt passerkort.. Ringde Monika. Monika svara. Hon gick med pa att vanta pa mig. Tyckte jag var hyggligt.
 
Monika:
For att ni ska forsta min angest den har morgonen sa far jag borja med att beratta lite om gardagen.
Vi var ju ivag pa paintball (forbannat roligt, forresten) och vi hade sovit daligt natten till igar.
Da forstar ni kanske att jag var ganska sa dod nar vi kom hem igar sa jag gick och la mig tidigt.
Ni vet, nar man gar och lagger sig vid 9-snaret sa ser man verkligen fram emot att fa sova ut. Lange och val.
Da kanske ni forstar min irritation nar man vaknade vid halv fem och var pigg. PIGG. Gjorde misstaget att ligga
kvar i sangen iallafall och sjalvklart, SJALVKLART, somnade jag om ungefar en halvtimme innan jag skulle upp.
Ser ut som en spoke nu, har jag tur haller det i sig tills pa onsdag da vi ska fira Halloween pa jobbet. Gott
att slippa kla ut sig, menar jag.
 
Anywho, val uppe ur sangen rullade morgonen pa smidigt och jag gick ivag lite tidigare an for att slippa stressa
till jobbet.
 
Nar jag var nastan framme ringer Pisa mig.
 
She did it again.
 
Glomde sitt nyckelkort till jobbet.
 
Sa dar fick jag sta, mitt i regnet och vanta pa henne. Grrr. Har hade jag gatt tidigare for att slippa stressa,
men neeeheeej.
Okej, jag ar inte arg pa riktigt. Men dagen hade kunnat bli liite battre om jag sluppit sta i regnet ;)
 
 
Val pa jobbet. Vi sitter egentligen pa tredje vaningen, men vi bestamde oss for att satta oss med alla andra
uppe pa femte vaningen. Sa vi gick med glada steg (naja) upp dit och satte oss vid varsin dator.
 
Det var da helvetet borjade.
Nar jag forsokte logga in pa programmet som vi bokar genom blev det ett "Fatal error" och skiten vagrade starta.
"Jaha" tankte jag och gick till en annan dator. Den ogillade mig ocksa och sag till att programmet vagrade starta
dar ocksa. Redan nu hade minuterna borjat krypa over nio och jag blev mer o mer stressad. Gick till en tredje dator -
samma javla sak dar. "AAAaah!" Skrek jag, sprang ner till tredje vaningen, loggade in och har funkade det minsann. Va tusan!
Aja. Nu sitter vi iallafall har. Far ta det forsiktigt pa vagen hem sa det inte hander nagot mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0