Dödshot gör susen

Efter oräknelig hot, avhuggna hästhuvuden i sängen samt ett avsågt lillfinger har ja nu kommit till insikt och förstått att även jag nog bör bidra i denna blogg.
Så jag tänker bidra nu. jag ska bidra så hårt att ni kommer att bli alldeles "va? hände precis det där? var det där Lovisa som bidrog? Kan något verkligen vara så fantastiskt? "
och jag kommer att säga "ja"
 
Idag hade jag och Monika en religös upplevelse. Vi gav efter för frestelsen och köpte varsin glass på ett litet glasställe på Grafton street(snobb gatan). Redan vid första intrycket förstod jag att detta var ingen vanlig sötblaskig färgämnes klet från gb. Nej, detta var en kvalitetsglass. Jag inhandlade en vackert naturlig grön pistageglass. Monika valde en fyllig choklad, mörk som nybryggt kaffe. När den första skeden med denna gräddiga uppenbrelse landade på våra tungor så såg vi ljuset. 
Jag föll ner på knä på den blöta gatan och grät av lycka.
Monika sträckte upp sina händer mot den regngråa himlen och skrattade och sa "Min själ är tillfreds och känner inget annat än glädje"
Jag grät lite till.
Sen åt vi upp glassen.
 
Det börjar närma sig halloween här på öa. Vilket då är en mycket populär högtid här. Så vi har ju då självklart böjat fila på vår utstyrsel.
Monika ska vara utklädd till mig som är utklädd till Monika så vi blir utklädda tillvarandra som är utklädda till varandra. Fiffigt va!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0