En alldeles förträfflig kusindag med inslag av dumhet

Idag har Monika och jag varit på Donnybrookfair. En mycket fin mataffär med massa olika goda och spännande grejer. Till exempel hallonvinäger! Jo tack sa Pisa! Vad ska du ha det till? sa förnuftet
Men köpte iallafall bananbröd och Monika fick köpt yoghurtshonungsbröd.
 
Sedan drog vi in till da city och shoppade loss lite. Fanns fortfarande lite reor att mjölka ur. Passade också på att äta lite mumsig lunch på ett bakeri/restaurang. 
Sedan mina kära vänner blidde det bio. Vi såg Berättelsen om Pi, var en tiger med i den filmen. Jag sa att jag ville ha en tiger. Monika sa nej... Detta var alltså det trevliga som hände så nu vänder vi blad och tar de mindre intelligenta bitarna
 
I denna film fanns en scen. Pi fångar en fisk som sprattlar som fan och Pi behöver ju den här fisken till mat.Alltså behöver han ta död på fisken. Den första tanken som dyker upp i mitt huvud är : Dränk den!
 
Filmen tog slut, vi åkte hem med bussen. När vi går av bussen känner jag det... En mycket obehaglig känsla. Min rumpa är genomblöt. Jag vet inte vad jag satte mig i, vill inte veta vad heller. Och nej, jag kissade inte ner mig. Inte vad jag kommer ihåg. Men vem vet, Monika skallade mig ju på hemvägen så kan ju ha fått minnesförlust.
 
På tal om minnesförlust, på vägen hem så kom jag på att jag glömt berätta en sak för Monika som jag sett.
Jag: Du, har jag berättat för dig att jag såg en hare på flygplatsen?
Monika: Nää...
Jag: Jag såg en hare på flygplatsen
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Hahahahaha..
Såg du verkligen en hare Pisa??
Kan du inte berätta om när du såg haren på flygplatsen?? Hahahaha

Svar: Okej, jag sag en ahre pa flygplatsen... Den at gras ;) /Pisa
Monika/Lovisa Johansson

2013-01-06 @ 23:44:06
URL: http://thessenk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0