Att glömma bort att lyssna

När man sitter och bokar sådana hära hotellrums saker över telefon grejen, så blir det oundvikligen att man då och då zoomar ut. När gästen ger dig datum och frågar saker om rummet så kanske du sitter och tänker på din framtida middagsmat, hur du ska kunna få ryan gosling att älska dig och om det är dags att tvätta underkläder igen.
Vilket jag tycker kan vara förståeligt även om det gör bokningen så mycket jobbigare. För jag menar, det är mänskligt med en något nedsatt koncentrations förmåga ibland.
 
Men det som jag tycker är ännu jobbigare är när du zoomar ut när du själv pratar. När du mitt i en mening inser att munnen går men du har ingen aning om vad du säger. Pratar jag om rummet? Varför sa jag något om en giraff? Hur många gånger i rad har jag sagt avboknings policyn nu? Okej, jag bara spelar cool och låter mig prata klart. Jag ska nog lista ut vad det handlar om... så småningom. Fake it until you make it!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0