Ett optiskt meteorlogiskt fenomen

Så måna regnbågar som jag sett nu i Dublin har jag nog aldrig sett under hela min levnadstid. Och varje gång så händer samma sak, utan undantag. Jag blir tre år igen. Jag tar alltid några sekunder till att bara stirra dumt för att sedan bryta ut i ett stort flin. Sen måste jag tygla mig hårt för att inte peka på regn bågen och skrika "kolla!kolla! En reeeeegnbååååge! Fiiiiiiin!" Är det en halv båge blir jag inte lika exalterad som om det är en hel båge, för det är så fint!  Och om det är en dubbel båge, herre min get då ger jag ifrån mig ett förtjust pip och skratt.

Hände på en tågresa en gång för ungefär ett år sen. Såg en dubbel båge genom fönstret och, håll i er nu mina vänner, jag såg änden på regnbågen. Jag lovar! Den landade mitt i ett fält. Gud, fnissar bara vid tanken. Kommer tydligt ihåg hur jag bara stirrade på den och flinade som den tre åring jag engentligen är

Regnbågar yey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0