Nu sabbade jag statistiken

I tisdags ringde det nerifrån ytterdörren. Jag trodde det var min käre rumskamrat som glömt nyckeln så hasade mig fram till port telefonen (hade på mig pyjamas deluxe) och tryckte på knappen för att släppa in honom. Hör stegen i trappen följt av knackningen på vår dörr och inte ont anande öppnar jag dörren. Utanför stor en kort mörkhårig irländsk kvinna. Hon slänger fram en ID bricka. 
"Hi I'm from the irish statistic something something"
"Haj I'm swädisch and i min pujamas" Nä, det sa jag väl kanske inte. Sa inte så mycket för hade inte förväntat mig henne där i dörröppningen. Måste ha sett väldigt dum och förvirrad ut... Som vanligt då skulle kanske några vilja tillägga *hostmonikahost*

Jag finner mig snabbt och bjuder in denna kvinna till vardagsrummet. Hon ska bara ställa några frågor. Hon har tre barn. Hennes yngsta använder jätte mycket brun utan sol. Vilket hon inte behöver. Men så var hennes äldsta dotter också. Men inte längre. Hon hoppas detta ska bli omordernt snart.
Sen kommer frågorna. Det gäller min ekonomi. Så där sitter jag alltså redo för sängen, nyduschad i min pyjamas och ska svara på frågor om inkomst och sparande. Räkna om svenska pengar till euro, försöka lista ut hur mycket studieskulder jag har, gissa på hur mycket jag skulle få om jag sålde min bil och hur mycket jag betalar för mat varje vecka och så vidare... 
 
Jag är inte alltid den skarpaste kniven i lådan och iklädd pyjams skulle jag vilja påstå att jag är mer åt sked hållet. Men jag fick allt svarat på frågorna! När jag inte förstod eller inte visste så var hon så snäll och förenklade frågan eller hjälpte mig att räkna ut svaret. Hon var faktiskt en riktigt trevlig prick. 

Så i det stora hela så var det ganska trevligt att sitta i pyjamas och prata pengar med denna irländska.

Och så fick ja ju block, penna och nyckelring också som tack! 

Kommentarer
Postat av: Monika

Skulle jag väl aldrig säga!

Haha, släpper in okända mänsker sådär?! Jisses ;)

Svar: Ja, det ballar ur helt när du lämnar stället ;) Hmpf... <.<
Monika/Lovisa Johansson

2013-05-11 @ 20:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0